Új jelszó kérése

Kategóriák

Kövess a Facebookon

Ország boltja szavazás 2018, Szavazz ránk te is!

 

 

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Fizetési megoldás

Stresszkezelés

Vedd fel a kesztyűt korunk népbetegségével szemben

 

   

A stressz, ez a bénító méreg, amely érzékenységünket kihasználva a komfortérzetünket apasztja - mindannyiunk életét megnehezíti. A minőségi különbség csupán abban mutatkozik meg, hogyan tudjuk lekezelni.

   

Nulife tippjeinkkel abban szeretnénk segíteni, hogyan kerüld el a stresszhelyzeteket, az elkerülhetetlenekből hogyan mássz ki, hogyan dolgozd fel, majd hogyan mentesítsd magad a káros hatásai alól. Közel száz praktikus tanács, amiből biztosan találsz olyat, ami Neked is a javadra válik.

   

A stresszkezelési technikák könnyen elsajátíthatóak, gyakorlásukkal enyhíthetsz a szorongáson és  pozitív változást érhetsz el. 

  

Minimalizáljuk a stresszt okozó eseményeket, tevékenységeket

  

1) mondj nemet - nem kell mindig mindenkinek igent mondani, udvariasan háríts. Csak annyit vállalj, amennyit kezelni tudsz. 

2) csökkentsd a teendőket, ne vállalj be lehetetlent - korlátozd napi 5 feladatra a teendőket, állíts fontossági sorrendet, a többi várhat másnapig

3) egyszerre egy dologra összpontosíts - néha összeszaladnak a dolgok, de lehetőség szerint egy dologgal foglalkozzunk, ha azt befejeztük, akkor jöhet a következő

4) kerüld a negatív embereket - fontos, hogy ne vedd a válladra az ő terheiket. Próbáld meg az energiavámpírokkal minimalizálni a kontaktusaidat és lerövidíteni a velük töltött időt. 

5) időbeosztás - tanuld meg jobban beosztani az idődet, ha mindig rohansz, gyakran elkésel, próbálj időt nyerni. pl. kelj fel 30 perccel korábban, hagyj magadnak több időt

6) légy szervezettebb - a szervezetlenség okozhat stresszt, például, ha kétségbeesetten keresel valamit, amit nem találsz a rendetlenségben, vagy rossz helyre tettél. A  rendszerezés, takarítás, rendrakás nem szórakoztató, de olyasmi, amit meg kell tenni annak érdekében, hogy szervezett maradj. 

7) változtass a rossz szokásaidon - figyeld magad stresszhelyzet közben és osztályozd jó vagy rossz a berögződés. 

8) mértékletesség - fokozottan igaz ez a káros tevékenységekre! pl. túlevés,  alkoholfogyasztás, láncdohányzás, tévénézés, számítógépezés, stb.

9) szelektáld a beáramló stresszt -  a világ tele van káosszal és zűrzavarral, fontos, hogy befogadás előtt megszűrjük a beáramló híreket. Ne nézz végig minden híradót, ne olvass el minden szenzációhajhász cikket, stb.  

10) keress új alternatív megoldásokat - kerüld a forgalmas útvonalakat, a bevásárlást intézd online, oszd szét a házimunkát, kapcsold ki a telefonod, stb. 

11) teremts egyensúlyt az életedben - munka, család, barátok és szórakozás. A túl sok feladat kiégéshez vezet. Te döntsd el az egészséges arányt és úgy oszd be az idődet.

 

   

Újratervezés, ami segít kezelni a stresszt - stresszkezelési technikák - pozitív éleltszemélet

  

1) engedd el a múltat és a sérelmeket - felesleges ezeket magad előtt görgetni, vagy felemlegetni, a saját életed (is) nehezíted ezzel - a pozitív dolgokra koncentrálj és élvezd az életet

2) fogadd el, hogy nem tudsz mindent befolyásolni és kontroll alatt tartani - habár szeretnéd magad irányítani az életedet, nem minden rajtad múlik. Próbáld meg egészségesen kezelni azokat a dolgokat, amikre nincs ráhatásod. 

3) gyakorold a megbocsátást - ha másokra neheztelsz, magadnak (is) ártasz. Meg kell tanulni elengedni a negatív dolgokat és nem felvenni a bántásokat. Egyszerűen bocsáss meg azoknak, akik megsértettek.

4) gondolkodj nagy távlatokban - ne hagyd, hogy az apróságok felemésszenek. Van amivel nem érdemes törődni, egyszerűen csak lépd át ezeket. 

5) ne törekedj mindig a maximalizmusra - magasak az elvárásaid magaddal és másokkal szemben is? a túlozott maximalizmus káros az egészségre és a jó közérzetre. Ne legyél annyira kritikus vedd észre, hogy a dolgok úgy vannak jól, ahogy vannak.

6) éld meg a pillanatot - lassulj le egy kicsit, járj nyitott szemmel és vedd észre azokat az apró történéseket, amikért hálás lehetsz a sorsnak. Észre fogod venni, hogy több van jóból, mint negatívból.

7) beszélj az érzéseidről - egy családtaggal, egy jóbaráttal, egy terapeutával - valakivel, akiben megbízol. Felszínre kerülnek a nyomasztó gondok és ettől meg fogsz könnyebbülni. 

8) humor - próbáld a dolgok élét humorral elütni, tanulj meg nevetni.  Egy kis tréfa, mókázás lecsökkenti a stresszt

9) élj a jelenben - ne aggódj előre a holnapi, jövőheti, jövőbeli gondokon

10) készülj fel minden eshetőségre - legyen mindig “B terved” és amennyire lehet készülj forgatókönyvvel minden lehetőségre

11) tanulj meg szeretni és elfogadni - nehéz, különösen ha az illető önbizalomhiánytól és depressziótól szenved, de ahhoz hogy pozitívan érzékeljük a világot, elengedhetetlen

12) vetkőzd le a megfelelési kényszert - szelektálj, szükségtelen idő- és energiapazarlás mindenkinek megfelelni, mindig lesznek elégedetlenkedők

13) lassulj le - új szemszögből fogod látni a rohanó világot

 

Most, hogy már tudjuk, mit tehetünk annak érdekében, hogy elkerüljük és minimalizáljuk a negatív környezeti hatásokat, nézzünk néhány levezető módszert.

 

 

A stressz enyhítése és csökkentése

 

  

1) naplóvezetés - írj ki mindent magadból, hagyományosan egy füzetbe, vagy elektronikusan, vagy vezess blogot. Visszaolvasva is jó lecke lesz újraértékelni a reakcióidat és döntéseidet. 

2) tarts szünetet, kapcsolj ki - végy egy kád fürdőt, vagy egy frissítő zuhanyt és mosd le magadról a napi gondokat. Nulife tipp: tégy egy marék himalája sót is a vizedbe

3) kényeztetés aromaterápiával - esténként gyújts megy egy illatos gyertyát, csepegtess nyugtató illatokat a párnádra, használj finom füstölőket Nulife tipp: levendula és édes narancs

4) meditáció - kikapcsolódás és lazítás- a meditációs technikák hatékonyan segítik szervezeted helyrebillentését - újra fókuszba kerül az egészséges értelem és a tudatosság

5) zene - énekelj, játssz vagy táncolj - nyugtató, pihentető, felszabadító és önkifejező. Nulife tipp : készíts egy saját gyűjteményt a kedvenc zenéidből

6) természetjárás - sétálj nagyokat, kirándulj ismeretlen helyekre vagy csak ölelj meg egy fát

7) masszázs - gyógyító vagy frissítő, akár partnertől, akár szakembertől, a lényeg, hogy enyhíti a fizikai fájdalmat és a feszültséget

8) egy jó könyv - menekülési útvonal a napi rutinból

9) játék - sudoku, kirakó, rejtvények, memóriajáték, rubik kocka - megannyi élvezetes tevékenység, ami segítheti az agyat kizökkenni

10) gondolkozz pozitívan

11) házi kedvencek - kiváló társak, társaságuk megnyugtató, mert türelemmel viseltetnek irántunk a nehéz napokon is.

12) hála lista - biztosan te is számtalan csodálatos dolgot megtapasztál már, amiért hálás lehetsz. Ha készítesz egy ilyen listát, később is használhatod, amikor szükséged van egy kis extra ösztönzésre. 

13) mély légzés - lassan, legalább háromig számolva, orrán át belélegzünk, bent tartjuk, majd lassan kifújjuk. Nyitott ablaknál tízszer elvégzed és érezni fogod, hogy a tested kevésbé feszült és az elméd kitisztul. 

14) szieszta - előfordul, hogy napközben is lemerül az akkumlátor, ilyenkor töltsük újra egy kis szundikálással. De ne tartson tovább 45 perccel, mert az megzavarhatja a következő alvási ciklust. 

15) egy jó film - olyat válasszunk, ami vicces, mondanivalóval bír és egy kicsit a részeddé válik majd, amikor a végén mosolyogva állsz fel a karosszékből

16) belső diavetítés - csukd be a szemed és képzeld el magad egy csendes, nyugodt, számodra kedves helyen. Szívd magadba az illatokat, vetítsd magad elé a látnivalókat hagyd, hogy hatalmába kerítsenek azok az érzések, amelyeket ott éreznél.

17) egy pohár ital - lehet kávé, tea, vagy alkohol is, ami segít megnyugodni. Fogyaszd pár perces rituáléval, ami kizökkent a stresszből. Nulife tipp: Yogi tea - Pozitív energia- áfonyával és hibiszkusszal

18) romantikázás - a fizikai kontaktus oldja a feszültséget és eltereli a gondolatokat

19) spiritualitás - a nehezebb időszakokban annak is segíthet, aki nem vallásos ember. Találd meg azt a hitrendszert, amivel azonosulni tudsz, vagy építsd fel a sajátodat - ez hosszútávon is segít megbirkózni a kihívásokkal.

20) önkéntesség - segít megfeledkezni a saját problémáidról, ha másoknak segítesz egy jó ügy érdekében. Lehet egy alapítvány, rászorulók, vagy akár teljesen idegenek is. 

21) tanulás - új nyelv, új szakma, egy új hobbi, lehet bármi, ami inspirál és közben segít összpontosítani a pozitív fejlődésre

22) öltözködés - válassz olyan színeket, amelyek jó kedvre derítenek. Ölts olyan ruhadarabot, amelyet akkor viseltél, amikor emlékezetesen szép dolgok történtek veled.

23) ütemezett idő az aggódásra - ha minden percben aggódsz valami miatt, az az egész napodat megmérgezi és az elalvást is megnehezíti. Jelölj ki inkább 15  percet kimondottan erre a célra, és vedd sorra az aggodalmaidat. Ha a nap más szakában előjönnek ezek a gondolatok, egyszerűen tedd félre az ütemezett “aggodalomidőre”

24) sport - nézni és játszani is jó, mert addig sem a gondjaidra összpontosítasz. A sportolás segít rendszerezni a gondolataidat és megoldásokat találni a problémáidra. 

 

 

25) superfoods - sok olyan élelmiszer van, melyek bizonyítotan javítják a koncentrációt és enyhítik a stressz tüneteit. Nulife tipp: Válassz magas B-vitamin és kálium tartalmú ételeket vagy étrend kiegészítőket és ezzel extra energiát nyersz.

26) hobbi - szánj időt horgászatra vagy horgolásra, vagy bármire, ami neked kikapcsolódást jelent

27) barátok - egy kávézás vagy egy könnyű vacsora, a társasélet segít a lazításban

28) virágok- gyönyörködj a szépségükben és szippantsd be az illatukat

29) utazás - lehet az lustálkodós wellneszezés, vagy izgalmas felfedezős, a lényeg, hogy más legyen mint a hétköznapok monoton üteme. Nem feltétlenül kell egzotikus földrészekre utazni, néha elég az út a következő városig.

30) szánj magadra időt minden nap - 15 perc, ami csak a tiéd, rólad szól. Egy kis szórakozás, kényeztetés, örömszerzés. Megérdemled.

31) séta - egy kis testmozgás, ami jót tesz a szívnek, a tüdőnek és közben kiszellőztetheted a fejedet és akár megszabadulhatsz a frusztrációidtól is. Rajtad múlik. Néha jó társulni egy baráttal és közben beszélgetni az élet nagy dolgairól.

32) főzés - ha nem a napi rutin része örömforrásként szolgálhat és a stressz levezetésére is kiváló 

33) firkálás, rajzolás, színezés - segít ellazulni, megnyugodni, kikapcsolódni

34) stresszlabda -a babrálás segít levezetni a feles energiákat és koncentrálni 

35) nyújtózkodás - az elmerevedett izmok és testrészek átmozgatása segít enyhíteni a feszültséget. Nulife tipp: próbáld ki a jógát!

36) rutin - az ismétlődő tevékenység segít összpontosítani a feladatra

37) kikapcs - áramtalanít mindent, kapcsold ki a telefont, a TV-t, a számítógépet - így  nem mérgez az elektroszmog, jobban alszol éjjel és másnap energikusan nézel szembe a kihívásokkal 

38) napnyugta - szakíts időt rá, hogy végignézd a naplementét, mert ez nemcsak látványos, de segít békében lezárni a napodat

39) mosoly - próbálj a nehéz napokon is mosolyogni, jobban fogad magad érezni tőle

40) étcsokoládé - mértékkel fogyasztva 

41) étrendkiegészítők - Nulife tipp :magnéziummal csökkenthető a stressz iránti érzékenység

42) kapcsolattartás online - keress olyan embereket, akik hasonszőrűek, mint Te, akik szenvedéllyel hódolnak a hobbijuknak, olvasd a cikkeiket, a blogjaikat vagy csatlakozz egy fórumhoz.

43) támogató csoportok - nem Te vagy az egyetlen, aki nehézségekkel küzd. Keress olyan szervezetet, akik tevékenységi köre lefedi a te problémádat is, csatlakozz a foglalkozásaikhoz és meríts erőt a társaidból. Ez nagyszerű módja annak, hogy új szemléletmódot tanulj és átértékeld a küzdelmeidet. 

44) önsegítő könyvek - szinte minden témakörben találhatsz érdekes olvasmányokat

45) ölelés - az ölelés mindenkinek segít 

46) applikációk - a stressz enyhítésére már számtalan program elérhető okostelefonon is

 

 

Életmódváltozások, melyek segíthetnek minimalizálni a stressz

 

 

 

1) tisztaság és rendezettség - Ahogyan magadra is, szánj minden nap 10-20 percet a környezeted rendbetételére. Egész más lesz az otthonod vagy az irodád légköre, ha nem hagyod felgyülemleni a teendőket és az elvégezetlen feladatok sem fognak frusztrálni.

2) ütemterv - használj napi tervezőt, írj menetrendet, forgatókönyvet. A tervezés csökkenti a szorongást.

3) átszervezés - azokat a teendőket, melyek negatív érzéseket váltanak ki belőled, próbáld mással elvégeztetni

4) szakmai tanácsadás - ha nem tudod kezelni a stresszt, nem kell szégyenkezned vagy félned a segítségkéréstől. Fordulj bizalommal egy mentális szakemberhez, aki segít megoldani a problémáidat.

5) napfény - tölts minél több időt a szabadban és töltődj fel - a D vitamin segít a léleknek és a testnek is. Nulife tipp: rossz idő esetén segítsd szervezeted egészséges működését D-vitamin kapszulával 

6) folyadék - 3 liter az ajánlott mennyiség

7) karrier - ha nem vagy elégedett, gondolkozz el a munkahely váltáson vagy átképzésen. Válassz olyan szakmát, amely boldoggá és elégedetté tesz. Bár az álláskeresés is stresszes folyamat, hosszútávon kevesebb szorongást okoz, ha szereted a munkádat.

8) kontrollált pénzügyek - szükség esetén fordulj pénzügyi tanácsadóhoz, aki segít hitelfelvételben, befektetésben és leveszi ezt a terhet a válladról

9) orvosi kontroll - évente végeztess el egy teljes orvosi kivizsgálást. Megnyugtató ha tudod, rendben van az egészségi állapotod. A betegségeket pedig jobb megelőzni, mint gyógyítgatni. 

10) egészséges étrend - nulife tipp: paleo életmód és lúgosítás

11) rendszeres mozgás - nehéz a motívációt megtartani, de nagyszerű módja a test és lélek teljesítményre sarkallásának. 

12) mértékletes alkoholfogyasztás - az alkohol lassítja a testet, károsítja az agysejteket és nem segít kezelni a stresszt, hanem csak még több problémát okoz. Józanul nézz szembe a kihívásokkal.

13) alvás - napi 6-8 óra alvás segít, hogy erősebbek és ellenállóbbak legyünk  a nehéz helyzetekben

14) limitált koffein fogyasztás - a koffein egy stimuláns, mértéktelen fogyasztása idegessé tesz, nem tudsz koncentrálni, döntéseket hozni és zavarja az éjszakai pihenést is. 

15) társasági élet - barátok, család, kollégák, szomszédok - segíthetnek megbirkózni a stresszel ha nyitott vagy a pozitív emberi kapcsolatokra.

 

Stresszkezelő ötletbörzénket  a www.talkmentalhealth.com oldalról merítettük.