Új jelszó kérése

Kategóriák

Kövess a Facebookon

Ország boltja szavazás 2018, Szavazz ránk te is!

 

 

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Fizetési megoldás

Paleo diéta

Változtass a szokásaidon - légy tudatos és mértékletes!

 

Óva intenék mindenkit a szélsőségektől, a drasztikusságtól és a következetlenségtől! 

Az egészséges életmód alapja a józanság és a rendszeresség. Az ideális egyensúly  könnyedén fenntartható a paleo táplálkozási szemlélet elsajátításával. Karcsú test, erő és energia, hosszabb, egészségesebb, aktívabb élet - ezt nyerheted, ha követed az útmutatásokat. 

 

Az emberi szervezet nehezen alkalmazkodik az “új típusú” élelmiszerek feldolgozásához,  feltehetően ezek fogyasztása tehető felelőssé az elhízás, az allergia, a bőrbetegségek, az immunrendszer nem megfelelő működése, a szívbetegségek, a cukorbetegség és a rák kialakulásáért.

 

Visszatérés az alapokhoz, az őseink táplálkozásához

  

A korszerű Paleo táplálkozási étrend követői igyekezzenek kerülni a modern, feldolgozott élelmiszereket, a cukrot, a transzzsírokat, a gyors felszívódású szénhidrátokat, a glutén-és tejtermékeket, a hüvelyeseket, keményítő tartalmú zöldségeket.

  

 

Ellenben előnyben részesítik a gyümölcsöket, zöldségeket, antioxidánsban gazdag tápanyagok, vitaminok és ásványi anyagok bevitelét. Diófélék, magvak, avokádó, hal, 

Rendkívül fontos a jótékony omega-3 zsírsavak, az EPA és DHA bevitele.

  

 

Amiről - ésszerűen gondolkozva - nem lesz nehéz lemondani:

Mi adja a mai konyha alapját: szénhidráttengerek, gluténmezők, tejcsárdák, tartósítószerezés, E-fűszerezés, üvegházi zöldség- és növénytermesztés,  határokon átívelő vegyszeres-gyorsérlelős szállítmányozás, genetikai módosítás, antibiotikumos állattartás... és még sorolhatnánk a rák táplálkozási eredetű rizikófaktorait. 

 

Lowcarb-táplálkozás

Az ún. lowcarb, vagyis alacsony szénhidráttartalmú étrend lényege, hogy a napi szénhidrát mennyisége a táplálékban kevesebb, mint 20-50g. Minőségi táplálékot veszünk magunkhoz kisebb mennyiségben. Nem a tápanyagtartalmat, csak a kalóriát kell csökkenteni. 

  

 

Nem a szájat, hanem a gyomrot kell gyönyörködtetnie.

 

Előnye, hogy fehérjéből és zsírból jóllakásig lehet enni, mégsem alakul ki pozitív energiaegyensúly. 

 

A csökkentett kalóriájú táplálkozás lassítja az öregedés folyamatát, s ezzel kitolja a korral járó betegségek és kóros folyamatok kialakulását. Lassabban hanyatlanak a mentális képességek, agy a csökkentett kalóriájú táplálkozás véd a Parkinson - és az Alzheimer-kór ellen. Csökken a kardiovaszkuláris és daganatos megbetegedések kockázata is. Az időskori betegség mindezek alapján visszavezethetőek a túltáplálkozásra. 

   

Fontos! 

Nőknek nem tanácsos terhesség előtt és alatt csökkentett kalóriájú táplálkozást folytatni, mert ez veszélyezteti a magzat fejlődését, ill. koraszüléshez, vetéléshez vezet. 

A csökkentett kalóriatartalmú étkezést csak felnőttkorban ajánlott elkezdeni, mert fiatalkorban káros lehet az egészségre.

  

Forrás: Szendi Gábor - Paleolit táplálkozás - A nyugati életmód és a civilizációs betegségek