Új jelszó kérése

Kategóriák

Kövess a Facebookon

Ország boltja szavazás 2018, Szavazz ránk te is!

 

 

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Fizetési megoldás

Lúgosító ételek

Nem minden arany ami fénylik..

 

A következő táblázat Dr. Robert O. Young és Shelley Redford Young szerint 6 kategóriába - a leginkább lugosítótól a leginkább savasítóig - sorolja be ételeinket. Javasolt az erősen savasító ételek végleges elhagyása, mert komoly veszélyforrás az elsavasódás felé vezető úton!

 

Ha be tudja tartani, és csak lúgosító táplálékokat fogyasztja rövid időn belül megoldódik súlyproblémája, és szervezete is rövid időn belül reagál a változásra. Enyhülnek az elsavasodásból adódó betegségek tünetei, és úgy fogja magát érezni mintha újraszületett volna. Az egészséges, hosszú élet érdekében kerülje a savas táplálékok fogyasztását!

 

Ha nem megoldható a savas ételek teljes felszámolása, úgy étrendjében maximum 20-30%-ban engedélyezze az enyhén ill. közepesen savasító ételeket.

  

 

LÚGOSÍTÓ - ELEKTRONOKBAN GAZDAG

SAVASÍTÓ - PROTONOKKAL TELÍTETT

Legjobb

Jobb

Rossz

Rosszabb

Legrosszabb

Az ételek elnevezése és hatása a PH-ra

Erősen lúgosít

Közepesen lúgosít

Enyhén lúgosít

Enyhén savasít

Közepesen savasít

Erősen savasít

Babfélék, hüvelyesek

szójalecitin (nem alkoholos), száraz szójabab (nem sózott, nem pörkölt)

limabab, szójabab (mirelit), fehér aspen bab, szója granulátum

lencse, szójaliszt, tofu

csicseriborsó, vesebab, fekete bab, búzahús (szejtán)

Italok

lúgos víz

desztilált víz

friss gyümölcslé (nem édesített, természetes)

alkohol, szeszes italok, sör, bor, kávé, tea, édesített gyümölcslevek

Fűszerek

Himalája só

pirospaprika por, fokhagyma, hagyma, gyömbér, cayene bors (chli őrlemény)

friss fűszernövények, a fűszerek többsége

curry por

asztali só (minden olyan só, amely tapadásgátlót tartalmaz és finomított), ketchup, majonéz, vanília, szerecsendió

mustár, ecet, élesztő, lekvárok, kakaó, maláta, gyümölcs-kocsonya, karob, nátrium-glutamát (E-621), szójaszósz, rizsszirup

Zsírok (csak hidegen sajtolt olajokat vásároljon!)

olívaolaj, lenmagolaj, tengeri halak olaja, ligetszépe olaj, kókusz olaj, avokádó olaj, borágó-olaj, tőkehalmáj-olaj

napraforgó-olaj, szőlómag-olaj, repceolaj

margarin, vaj, kukorica-olaj, ghí (tejből - lassú tűzön - kisütött vaj)

Gyümölcsök

meggy, citrom, grapefruit, lime, kókusz, éretlen zöld banán

szilva, cseresznye, feketeribizli, nektarin, sárgadinnye, friss datolya

őszi- és sárgabarack, görögdinnye, zöld husú sárgadinnye, körte, szőlőp, alma, eper, málna, ribizli, szeder, friss füge, áfonya, egres, banán, narancs, mandarin, mangó, ananász, papaya, guajáva, datolyaszilva

szárított/aszalt gyümölcsök, ecetes/eltett gyümölcskompótok

Gabonafélék

quinoa, hajdina, tönkölybúza

köles, kásák, triticale, amaránt

búza, zab, hántolt fehér rizs, barna rizs, vadrizs, fehér kenyér, rozskenyér, korpás kenyér, teljes kiörlésű lisztből készült kenyér, péksütemények, édes és sós kekszfélék

kukorica, árpa, rozs, zabkorpa

Vörös húsok, szárnyasok és halfélék

édesvízi halak húsa (nem tenyésztett hal)

tengeri halak húsa (nem tenyésztett hal)

disznóhús, borjúhús, marhahús, csirkehús és egyéb szárnyasok húsai, tojás, mindenféle belsőség, kagylók, tenyésztett halak

Tej és tejtermékek

emberi anyatej

kecsketej

tej, tejszín, tejföl, szójatej, rizstej

sajt, túró, joghurt, tejsavó, fagylalt, kazein, szójasajt, kecskesajt

Csonthéjasok (nem pörkölt, nem sózott)

mandula

mogyoró, brazil vagy paradió, pekándió

dió

földimogyoró, pisztácia, kesudió

Gumók (gyökeres zöldségek)

cékla, zeller, retek, gyömbér

fehér- és sárgarépa, torma, édes répa

burgonya (tavalyi tárolt krumpli)

Magvak (nem pörkölt, nem sózott)

tökmag

köménymag, szezámmag, édes- és római kömény

napraforgómag, lenmag

Édesítőszerek

stevia, cikória

az összes mesterséges édesítőszer, szacharin, aszpartám, fehér finomított cukor, répacukor, kukoricaszirup, melasz, fruktóz, juharszirup, méz, szárított náddarabkák, nádszirup, malátaszirup, barnarizs-szirup

Zöldségfélék

kelkáposzta, petrezselyem, uborka, fűfélék, csírák, szójacsíra, gyermekláncfű, tengeri zöldség (de nem algák!)

paradicsom, paprika, saláta, brokkoli, zöldbab, káposzta, zeller, sóska, spenót, fokhagyma, hagyma, cikória, avokádó, okra

karfiol, karalábé, zöldborsó, snidling, póréhagyma, kelbimbó, spárga, cukkini, articsóka, rebarbara, fekete nadálytő, vízitorma

gombák (minden fajta)

A táblázat forrása: 

Dr. Robert O. Young - Shelley Redford Young - A PH Csoda Fogyás

MG Európa Kft. Kiadó 2009

 

Nulife tipp:

A citom bár kémiai értelemben savas, de gyomorba kerülve és a szervezetben lebomolva kiváló lúgosító hatású gyümölcs! Könnyen segíthetünk szervezetünk sav-bázis egyensúlyának fenntartásában, ha napközben a pohár vizünkhöz csavarunk egy keveset a citrom húsából.