Kategóriák

Kövess a Facebookon

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Fizetési megoldás

Bikram jóga

Változnod, változtatnod kell!

“Mihelyst a test és elme megedződnek és harmónikusan összeforrnak - ezt nevezem én házasságnak - egyensúlyban élhetnek együtt, méltó helyet biztosítva a lélek számára. Majd a test, az elme és a lélek tökéletes szövetséget, teljes emberi lényt formálnak. Egy boldog és kiteljesedett emberi lényt.”

 

A bikram jóga több, mint egy sport. Azon túl, hogy megszépíti és megerősíti a tested, az életedet is radikálisan megváltoztatja. Egyensúlyba kerülsz önmagaddal és a világgal és kiegyensúlyozottabb, magabiztosabb leszel. 

Szellemi frissességet tapasztalsz, erőt, akaratot és kitartást nyersz a kihívásokkal szemben és ellenállóbbá válsz a stresszel szemben. 

Új energiákat nyersz, így több idő, figyelem, és türelem jut a számodra fontos dolgokra. Odaadóbb, kedvesebb és békésebb leszel. Ezt a változást a környezeted is meghálálja majd, az emberi kapcsolataid megváltoznak.

A szervezeted sugárzóan egészséges lesz és ellenállóbb a betegségekkel szemben. Legyőzi a krónikus fáradtságot, kimerültséget, a negatív hangulatingadozásokat.

 

Összegezve a bikram jóga jobb életminőséget teremt!

 

“Generál - full szerviz” a testnek

26 gyakorlat és két légzőgyakorlat - mely karbantartja a testet, lelket és a szellemet.

Az ászanák (jógapozíciók) és pránajámák (légzőgyakorlatok) - harmóniát teremtenek és energia többlettel áldanak meg. 

“A sorozat logikus, célszerű és tudományos. A 26 gyakorlat szisztematikusan megdolgoztatja a test minden részét, hogy megadjon mindent - az összes belső szervnek, az összes vénának, minden szalagnak és minden izomnak -, amire szüksége van, hogy fenntartsa optimális egészségüket és maximális funkciójukat. A sorozat szerkezete 90 % tudás, 10 % sugallat.“

A pozíciók sorrendje növeli a gyakorlatok jótékony hatását.  Fokozatosan melegít be, a nyújtások és hajlítások percről-percre fejlesztik a test rugalmasságát, élesítik a koncentrációs képességet. 

 

A 26 gyakorlat

A gyakorlatok kétszer ismétlődnek. Az elsőben lehetőséged van bemelegedni, a másodikban pedig belemenni és még tovább megtartani a pózt. Miközben feszegeted a határaidat, a légzésed mélyül, a véred felpezseg. Majd szavászanákban pihensz a sorozatok között. A helyes alakzatot a tükörben ellenőrizheted. Az, ahogyan kijössz egy ászanából legalább olyan fontos, mint ahogy belemész és megtartod. Apró lépések, apró változások, lassú és óvatos mozdulatok.

“A tudatos és alázatos mozgással fejleszted az állóképességed, az akaraterőd, türelemre és fegyelemre neveled magad.” 

 

A jóga segítségével képes leszel a lehető legjobbat kihozni magadból.  

 

 

Néhány kiemelt pozíció jótékony hatása:

 

Félholdállás - szinte minden izmot erősít a test középpontján. Különösen a hastájékon, erősíti és nyújtja a széles hátizmot, a ferde hasizmot, a csuklyás és deltaizmot. Növeli a gerinc rugalmasságát, támogatja a vesék helyes működését, gyógyítja a májat és a lépet. Formálja derékvonalat, a csípőket, a hasat, a feneket és a combokat is.

Szákállás - enyhíti a reuma és izületi panaszokat, segít a porckorong kezelésében, megszűnik a fagyos láb szindróma. Látványosan és gyorsan formálja a lábakat. 

Sasállás - friss vérrel látja el a nemi szerveket és a veséket, ezáltal fokozza a szexuális vágyat, kisöpri a nemzőszervi problémákat. Erősíti a vádlit, combot és csípőt, a lapockát. 

Íjállás - kizárólag az íjállás irányítja a szervezetben található összes vért a test egyik feléből a másikba. Ez a Hoover -gát hatás, ami szisztematikusan friss vért és oxigént juttat minden szervhez és mirigyhez. Fejleszti az egyensúlyt, növeli a mellkas méretét és rugalmasságát, formálja a hasfalat és a felső combokat, feszesíti a felkart, a csípőt és a feneket, növeli az alsó gerincszakasz erejét és rugalmasságát. Mentálisan a türelmet, az akaraterőt és a koncentrációs képességet fejleszti.

Íjtartás - megnyitja a mellkast, a tüdők maximálisan kitágulnak. A gerinc 360 fokos hajlítása új életre kelti az összes gerinci idegpályát a vérkeringés fokozásával, teljes hosszában erősíti a gerincet. Elősegíti a jó emésztést, megakadályozza a székrekedést, felveszi a harcot a hörghuruttal és a cukorbetegséggel, serkenti a vastag- és vékonybél, a máj, a vesék és a lép működését. 

Nyúlpóz - elősegíti az idegrendszer táplálását friss vérrel és oxigénnel. Megszünteti a nyak, a hát és a vállak feszülését. Csillapítja a megfázást, a homloküreg-problémákat és a krónikus torokgyulladást, valamint a pajzsmirigy és a mellékpajzsmirigy összenyomása által megfiatalítja ezeket a mirigyeket is. Használható álmatlanság, cukorbetegség és depresszió ellen.

 

A Bikram “kínzó kamra” extrém körülményei:

 

igen magasra felfűtött szoba hőmérséklet, közel 40 fok

40 %-os páratartalom 

90 percig tartó foglalkozások

 

 

A hőség erőszakos, a páratartalom fojtó és a másfél óra szinte végtelennek tűnik. Izzadás, szédülés, hányinger, szívdobogás - az első órán feltehetően erre számíthatsz, de nem szabad könnyen feladni, küzdeni kell tovább és uralni a szenvedést. Nem engedheted meg magadnak, hogy elmenekülj, kiszaladj a friss levegőre. Amikor már megváltozni érzed a tested szerkezetét, na akkor nyer értelmet a szenvedés. 

“Gondolj csak a patkolókovácsra. Ha egy nagy darab fémből egy gyönyörű kardot akar kalapálni, akkor az első dolog, amit tennie kell, hogy tűzbe teszi a fémet. Amikor a vas vörösen lángol, és tökéletesen puha, akkor kiveszi és lassan elkezdi kalapálni, majd erős, rugalms, borotvaéles pengévé alakítani. Ugyanez érvényes a jógára és a testedre. Vagyis mielőtt elkezdet megmunkálni, muszáj felmelegítened, hogy fellazuljon, mivel a meleg test rugalmas test. Azután elkezdheted újraformázni a tested, ahogyan csak kívánod.”

 

A meleg eleinte azt segíti elő, hogy nyújtani tudj, különösen akkor, ha kezdő vagy. Ha még sosem próbáltad megérinteni a lábujjadat, akkor kifejezetten hálás leszel majd érte, mert a melegben csökken a sérülés kockázata.

 

Elméd fogva tart, szabadulj ki az illúzióid fogságából!

 

Azzal, hogy a határaidat feszegeted és átléped, felismered, hogy nincsenek határok. Korlátaidat legyőzheted, mert minden lehetséges, ha elég keményen dolgozol. És ez nem csak a jógaterem falai között lesz valóság. 

 

Az emberi test természetes gyógyszere

 

 

“A jóga egy bizonyítottan természetes orvosság mind a stresszel szembeni mentális, mind a fizikai reakciókra.”

A jóga ászanák megfiatalítják a gerincet, ami minden energia központja az emberi testben. A gyakorlatok erősítik az immunrendszert. A pránajáma a tüdő és szív működését harmonizálja. 

Öndiagnóizis - “Ha nem tudsz egy bizonyos pózt helyesen kivitelezni, az megmutatja, hogy a tested melyik része gyenge, vagy nem működik jól.“ Így felismervén a problémás területeket, dolgozz magadon és javíthatsz az állapotodon.

Az óra első légzőgyakorlata növeli a tüdő kapacitását, az órák során folyamatosan mélyebbé és teljesebbé válik a légzés. A tüdőd képes lesz több oxigént feldolgozni és nagyobb hatékonysággal tárolni. A jövőben te irányítod a légzésed és a szervezeted hatékonyabban működik majd, mint ezidáig.

Az ászanák serkentik a friss, oxigéndús vér áramlását a testben. 

Megnyújtja a gerincet, helyet teremtve a csigolyák közt, ez feloldja a nyomást a porckorongról. A jóga ászanák erősítik és fejlesztik a hát izmait és helyreállítják a csigolyák közti teret. 

“ A jóga mérhető változásokat ér el az izmokban, szervekben, csontokban és gerincben, emellett azonban az úgynevezett “nem kézzelfogható anatómiára” is hat, megújítva és újjáélesztve téged sejtszinten, láthatatlanul gondoskodva minden atomról és molekuláról.”

 

Kortalanság

“Egy teljes hatha jóga sorozat annyi energiával tölti fel az embert, ami elegendő 16 egészségben eltöltött nappal, ennyivel hosszabbítja meg az életet. Gyakorolj a következő nap is, és nyersz még 16 napot, miközben egyet használtál el.”

A jóga által termelt energiatöbblet az, ami a jógikat is fiatalon tartja. 

 

Katarzis

Az óra végeztével feltöltődsz, lenyugszol, és közelebb kerülsz önmagadhoz. 

A tusoló alatt rendkívül büszke leszel magadra, mert képes voltál véghez vinni ezt az emberfeletti teljesítményt. A végső cél Önmagunk kiteljesedése.

 

 

Felelősek vagyunk önmagunkért, az egészségünkért, a gondolatainkért, az érzéseinkért.  A bikram jóga ezt a felelősséget segít fejleszteni.

 

Namaszté

 

Idézeteink a guru, Bikram Choudhury Bikram Jóga c. könyvéből származnak.