Új jelszó kérése

Kategóriák

Kövess a Facebookon

Ország boltja szavazás 2018, Szavazz ránk te is!

 

 

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Fizetési megoldás

A meditáció ereje

Menekülés a mentális csapdákból

Anyáinknak, nagyanyáinknak és minden felmenőnknek még bőven volt alkalma befelé figyelésre, meditálásra - még ha nem is voltak tudatában eme tevékenységüknek. Kevesebb impulzussal, ingerszegényebb környezetben, nyugalmasabb, lassabb életvitelt vittek. De ugorjunk csak 30 évet az időben, oda amikor még hétfőnként nem volt tévéműsor és hétvégenként zárva voltak az üzletek. Jutott idő átgondolni a hét eseményeit, kikapcsolódni, feltöltődni, felkészülni az új hétre. Egyszerre egy dologra figyelni, azt feldolgozni és továbblépni, fejlődni. 

 

A 21. század tempója viszont mentális csapdákat állít az elmének, hisz a figyelmünk folyamatos mozgásban van, megosztva ugrál egyik dologról a másikra. A nyomasztó gondolatok begyűrűznek és depresszióba fordulnak, képtelenné válunk rendezni a gondolatainkat. Ezért lenne nagy szükségünk a mentális szívósságra, mely a meditációs technikákkal kialakítható. Hatására nyugodtabbnak érezhetjük magunkat és ez hoszútávon jobb életminőséget biztosít. Közelebb kerülünk önmagunkhoz és a lét nagy kérdéseinek megértéséhez.

Mi a meditáció?

Az elménket egy bizonyos dologra összpontosítjuk. A test és az elme egészségének biztosításában rendkívül hasznos. 

Az indiaiak úgy tartják a koncentráció képességének kifejlesztéséhez elengedhetetlen, hogy az ember szívében vágyjon arra, hogy elméjét a meditáció tárgyára tudja rögzíteni.

Ha ez sikerül, egy forgatag közepén is képes lesz befelé figyelni és zavaró tényezők ellenére is kizökkenthetetlen marad. A fejlődés legmagasabb szintje a teljes elmélyedés.

 

Meditációs készségek felépítése

egyszerre pihen a test és az elme  - lótusz ülés, vagy más általad választott testtartás, mentális képek magunk elé vetítése, mantrák, relaxáló zene és izomlazítás

tudatosság - próbálj elcsendesedni, kikapcsolni a gondolataidat. Ha elkalandoznál térj vissza a kezdőponthoz. Ez elég nehéz, mert az elme mentális utazó

irányított figyelem - alapja az akarat. Levegővétellel segítheted, próbálj csak a be- és kilégzésre figyelni. Összpontosíts - ha nem sikerülne, ne ostorozd magad, ismételd és légy magaddal elfogadó - idő kell az automatikus működtetéshez

koncentráció az elme kiürítésére-  csak sok-sok gyakorlással valósítható meg alfa állapot - a végső cél a módosult tudatállapot. Figyelem, az alvás nem meditálás!

 

Könnyebb róla beszélni, mint megvalósítani, de kevésbé lenne katartikus élmény, ha erőfeszítés nélkül is működne. De minél többször gyakorlod, annál jobb leszel. Az elmeéd egyre rugalmasabb és erősebb lesz.

 

 

Nulife tipp - reggeli meditáció

Próbáld ki a meditálást közvetlenül ébredés után, még a napi teendőid előtt.

A meditatív gondolkodás arra ösztönöz, hogy pozitív legyen az egész napod és megváltoztatja a napi rutinodat. A világ lelassul veled, új időélményekkel gazdagodsz és képes leszel kiegyensúlyozottabb életet teremteni.