Új jelszó kérése

Kategóriák

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

dpd_futar

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Kövess a Facebookon

Fizetési megoldás

Termék részletek



Naturize All Natural Barna Rizs Protein 907g

Naturize All Natural Barna Rizs Protein 907g
8 220 Ft8220

Naturize All Natural Barna Rizs Protein 907g

  

A Naturize® előállítása során, kizárólag a legtisztább forrásból származó, ellenőrzött talajban termesztett, teljes barna rizsszemeket használják. A különleges eljárásnak köszönhetően a rizsszem mindhárom részét felhasználják, így teljes értékű, mind a 9 esszenciális aminosavat magába foglaló aminosav profillal rendelkező fehérjepor keletkezik, mely a hivatalos vizsgálatok szerint a tejsavó értékeit is felülmúlja. A benne lévő természetes ásványi anyagok, rostok, fitonutriensek a fehérje felszívódását fokozzák, így azok jobban hasznosulnak, mint az állati fehérjék esetében. 

  

  


Szállítási információk >>

 

 

  • Miért épp a barna rizs?

     

    Elsőre furcsán hangozhat barna rizsből fehérjét készíteni, hiszen a rizs főként szénhidrát forrásként él az emberek fejében. Érdekesebb a kérdés, ha megvizsgáljuk, hogy mennyi is a fehérje tartalma a rizsnek, illetve a - hagyományosan fehérjeforrásként elkönyvelt – tejnek. A barna rizs fehérjetartalma kb. 8%, míg a tej esetében ez mindössze 3%.

     

    Mit kell tudni a rizsről?

     

    „A rizs (Oryza sativa) a perjefélék (Poaceae) családjába tartozik, esszenciális aminosav-összetétele miatt biológiai értéke az állati fehérjékhez hasonlítható” – forrás: wikipédia.

     

    A barna rizs:

    • Igen jól hasznosítható, teljes fehérjeforrás és az egyik legegészségesebb, teljes értékű táplálék.
    • Magas rosttartalma biztosítja a belek megfelelő működését – a „belek szivacsának” is nevezik, mert felszívja a salakanyagokat. Segít székrekedés esetén, IBS-ben és az epekő kialakulása is megelőzhető a rendszeres fogyasztásával.
    • Ideális méregtelenítésre, magas a szelén, rost, mangán, magnézium, vas és B1, B3, B6 vitamin tartalma. Magas szelén tartalma megelőzheti a bélrák, mellrák és egyéb rákos megbetegedések kialakulását is.
    • E és K vitaminokat is tartalmaz, és rengeteg esszenciális aminosavat és egyéb nyomelemeket.
    • Csökkenti a koleszterin szintet a korpában található zsír révén, így szív és érrendszeri betegségeket is megelőzhet.
    • Szénhidrátjai alacsony glikémiás index-szel rendelkeznek, melyek stabilizálják a vércukor szintet, így cukorbetegeknek kimondottan ajánlott.
    • Mivel gluténmentes, liszt érzékenyek, gluténmentes diétát folytatók is bátran fogyaszthatják.

     

    A fentiek alapján kijelenthetjük, hogy a barna rizs egy igen kiváló alapanyag ahhoz, hogy fehérjét állítsunk elő belőle és segítségével fedezzük fehérjeszükségletünket.

     

    A fehérjeport, mint táplálékkiegészítőt régóta széles körben használják a sportolók, testépítők és mindenki, aki szimplán formában szeretne maradni. A fehérje bizonyítottan növeli az edzés hatékonyságát, segíti az izomépítést, a test átformálását. A piacon számtalan fehérje készítmény kapható, de a legtöbbjük általában olyan összetevőket is tartalmaz, melyek összeegyeztethetetlenek az egészséges életmóddal, a vegetáriánus vagy gluténmentes táplálkozással.

     

    Itt jönnek képbe a növényi fehérjék, azon belül is a barna rizs fehérje, mely hipoallergén jellege, teljes értékű aminosav profilja miatt az egyik legjobb, legteljesebb fehérjeforrás.

     

    A Naturize® barna rizs fehérjepor alacsony szénhidráttartalmú, alacsony zsírtartalmú és koleszterinmentes. Mérésekkel igazolt fehérjetartalma legalább 80%, mellyel könnyedén felveszi a versenyt bármilyen állati eredetű fehérjével is. Aminosav profilja teljes értékű, 95%-ban megegyezik az anyatejével.

      

    Hogyan készül a Naturize® barna rizs fehérje?

      

    A Naturize® barna rizs fehérje kizárólag természetes, enzimatikus úton kerül kivonásra a teljes barna rizs szemekből. Az eljárás mindenféle vegyszertől - így pl. hexántól - mentes, kizárólag organikus enzimek felhasználásával történik, melyek „felemésztik” a rizs szénhidráttartalmát. A fehérje kivonása alacsony hőmérsékleten történik, megakadályozva a denaturizációt, azaz a fehérje térszerkezetének megváltozását.

      

    Különlegesség, hogy a szabadalmaztatott eljárás során a rizsszemet előbb csiráztatják (sprouted brown rice), ami lehetővé teszi, hogy a teljes rizsszemet – a magbelsőt, csírát és korpát is - felhasználják. Amint a szem kicsirázik, a magban lezajló természetes folyamatok az aminosav profilt kedvező irányba módosítják, az amúgy alacsonyabb lizin szint is emelkedik, teljes értékű aminosav profil jön létre, mely fontos tényező a fehérjeszintézis stimulációjában és a fehérje katabolizmus csökkentésében.

      

    Barna rizs vs. fehér rizs 

      

    Akárcsak a boltban kapható rizsek esetében, itt is megkülönböztetünk barna illetve a gyakoribb, fehér rizsből készülő fehérjeporokat. Fontos különbség azonban, hogy magát a rizst elsősorban a szénhidrát tartalma miatt fogyasztjuk, ezért mind a lassabb felszívódású, magasabb biológiai értékű barna rizsnek, mind pedig a gyorsabb felszívódású fehér rizsnek megvan a maga helye és szerepe táplálkozásunkban.

      

    Ezzel szemben a rizsből kivont fehérje esetében a barna rizsből előállított fehérje minden szempontból felülmúlja a fehér rizsből készülő, ezért alacsonyabb rendű, olcsóbb fehérjéket, bár jó hír, hogy ezek, a "sima" rizsfehérjék is allergénmentesek.

      

    A fehér rizs előállítása során eltávolítják a rizsszem héját, a színanyagot tartalmazó, B vitaminban gazdag ezüsthártyát és a csírát is, ezért táplálkozási értéke kisebb. A legtöbb rizsfehérje fehér rizsből készül, melynek két főbb oka van. Egyrészt az előállítási költsége kb. fele a barna rizsének, másrészt pedig a legtöbb cégnek nincs meg a technológiája, hogy a barna rizsszem mindhárom részéből kivonja a fehérjét és valóban barna rizs fehérjét készítsen.

     

    Teljes értékű aminosav profillal így a barna rizs fehérje rendelkezik, a fehér rizs fehérjéket ezért is keverik más, növényi fehérjékkel (jellemzően borsó, illetve kender fehérjével).

      

    Fehér rizs            =             MAGBELSŐ

     

    Barna rizs            =             MAGBELSŐ        +             CSÍRA                   +             KORPA

                            ∙ fehérje                           ∙ fehérje                                 ∙ fehérje

                                                   ∙ szénhidrát                     ∙ antioxidánsok                   ∙ élelmi rostok

                                                   ∙ keményítő                     ∙ ásványi anyagok               ∙ gamma oryzanol

                                                                                              ∙ fitonutriensek                   ∙ ásványi anyagok

                                                                                              ∙ B1 és B3 vitaminok

                                                                                              ∙ Vas

                                                                                              ∙ Magnézium

     

    Egy növényi fehérjétől alapvetően a következőket várjuk el, főleg, ha a tejsavó kiváltásáról van szó: legyen teljes értékű, hipoallergén, 100%-ban vegán és gluténmentes. Fontos még, hogy semmilyen káros vegyszert ne tartalmazzon. A magasabb olajtartalmú növények esetében - amilyen például a kender és a szója - gyakran használnak hexánt a fehérje kivonásához. Bár az Amerikai Élelmiszer és Gyógyszerészeti Intézet (FDA) jelenleg nem követeli meg a hexán szint ellenőrzését az élelmiszerekben és nem maximálja a szójában megjelenő szintjét sem, a hexán egy olyan vegyszer, melyet kőolaj finomításával állítanak elő, és amely egy ismert légköri szennyezőanyag. Ez alapján kijelenthető, hogy az élelmiszerrel való érintkezését jobb elkerülni.

     

    A fentiekből jól látszik, hogy valamennyi elvárt szempontnak a teljes, barna rizs fehérje felel meg. Azt pedig, hogy a barna rizs fehérje izomépítő hatása egyenértékű a tejsavóéval, immáron a független kutatások is alátámasztják.

     

    Miért épp a Naturize barna rizs fehérje?

     

    - Mert nem minden növényi fehérje egyforma, de még a barna rizs fehérjék közt is jelentős különbségek lehetnek, éppúgy, mint bármely élelmiszer esetében. A Naturize a teljes rizsszem mindhárom részéből kivont fehérjét tartalmaz, melynek köszönhetően igazoltan teljes értékű, ráadásul az esszenciális aminosavak mellett értékes rostokat, ásványi anyagokat, vitaminokat is tartalmaz.

     

    - Mert a Naturize - tejsavóval egyenértékű - izomépítő hatását független vizsgálatok is alátámasztották. Nem kell tartanod tőle, hogy ha kiegészítőként (pl. tejsavó vagy marhafehérje helyett) a Naturize-t fogyasztod, akkor bármilyen visszaesés jelentkezne akár izomtömegben, akár erőben, sőt!

     

    - Mert a Naturize garantáltan vegyszermentes eljárással készül, nem génkezelt növényből, így biztonságosan fogyaszthatod. Mivel kizárólag barna rizs fehérjét tartalmaz, nem kell böngészned számtalan, ismeretlen összetevő közt, és gyanakodnod sem, hogy mi, miért is került bele, és melyiket fogyaszthatod.

     

    - Mert az állati fehérjefogyasztás sokak által tapasztalt mellékhatásaitól (pl. savasodás, vese vagy ízületi problémák) teljesen mentes, ha érzékenységed van az állati fehérjékre, vagy csak úgy döntöttél, hogy vegetáriánus étrendet folytatsz, akkor sem kell félned, hogy nem jutsz elegendő fehérjéhez. A Naturize-t te is fogyaszthatod.

     

    - Mert ma már sok ezren - köztük amatőr és profi sportolók, futók, CrossFit versenyzők, body builderek és személyi edzők - fogyasztják és élvezik a természetes, teljes értékű aminosav profilját.

     

    Mire figyeljünk tehát a fehérje kiválasztásakor?

    • legyen hexán mentes és természetes eljárással készülő: a barna rizsek esetében ma már egyre inkább ez a jellemző, de azért nem árt, ha egyértelműen fel van tűntetve a terméken, hogy természetes, vegyszermentes,
    • a teljes rizsszemet tartalmazó barna rizsből készüljön: egyéb esetben nem érhető el a kívánt, teljes értékű aminosav profil, mivel a fehér rizs csak a magbelsőben lévő fehérjét tartalmazza, a korpában és a csírában lévő értékes tápanyagokat és fehérjéket nem (ha a dobozon nincs feltűntetve egyértelműen, hogy barna rizs fehérje/brown rice protein, csak a "rizsfehérje", vagy "rice protein" szerepel, akkor az fehér rizs fehérje),
    • ne tartalmazzon semmilyen más, hozzáadott fehérjét (melyre általában a kevésbé jó minőségű alapanyag alacsonyabb fehérjetartalma miatt van szükség),
    • ne tartalmazzon mesterséges anyagokat, természetazonos aromákat és állományjavítókat se. Az igazán jó minőségű barna rizs fehérje ismérve, hogy folyadékban könnyen elkeveredik, fogyasztását követően nem marad fekete szemcsés anyag a pohár alján és hosszan eltartható (akárcsak egy zacskó rizs), így nincs szükség különböző anyagokkal való feljavításra.

     

     

    Ha sportolsz

     

    Ha rendszeresen sportolsz, futsz, aerobikozol, CrossFitre, edzőterembe jársz, akkor a megfelelő teljesítményhez több fehérjére van szükséged.

     

    De miért is kell figyelni a fehérjebevitelre?

      

    A megfelelő fehérjebevitelre mindenkinek szüksége van, minden nap, nem csak a sportolóknak. Nem véletlen, hogy szervezetünk, izmaink működése szempontjából esszenciális, azaz létfontosságú tápanyagokat csak a fehérjék (esszenciális aminosavak) illetve a zsírok (esszenciális zsírsavak) esetében különböztetünk meg. Esszenciális szénhidrátok nincsenek, azaz szervezetünk - elvileg - akár szénhidrát nélkül is tudna működni.
      

    Ehhez képest az átlagember táplálkozása főként szénhidrátokból áll, sajnos leginkább egyszerű, „rossz” szénhidrátokból (cukrok, liszt, krumpli, kenyér és egyéb péksütemények). Bárhova is menjünk, egy - amúgy finom - szénhidrátbomba bármikor elérhető.

     

    Aki viszont figyel a formájára és egészségére, annak kiemelten kell figyelnie a fehérjebevitelre is, főleg, ha valamilyen sportot is űz.

     

    Sokan azért nem fogyasztanak fehérje porokat, mert hatalmas izmú embereket, káros szteroidokat, műanyag összetevőket társítanak hozzájuk. Úgy gondolják, hogy akkor fogyaszt valaki fehérjeporokat, ha nagyon izmos szeretne lenni, amúgy meg mi értelme?

     

    Amennyiben azonban nem szteroidokról beszélünk, hanem egy ellenőrzött, tiszta és egészséges fehérjeporról, akkor semmilyen nem kívánt mellékhatástól nem kell tartanod, főleg, ha természetes, növényi eredetű a fehérje.

     

    Fehérjére minden szervezetnek szüksége van a túléléshez, a fehérjeporok pedig ezen szükséglet kielégítésének koncentrált, könnyen fogyasztható formái, melyek ugyanúgy élelmiszerek, mint amiket a boltban kapsz és egyébként is fogyasztasz.

     

    Szervezetünk fehérjeigénye persze normál táplálékokkal is fedezhető, csak hát sokaknak nem jön össze a napi ötszöri, kiegyensúlyozott étkezés, de általában még a napi háromszori sem. Itt jönnek képbe a fehérjeporok, melyek segítségével gyorsan megadhatod szervezetednek mindazt, amire szüksége van. Ha ugyanezt normál ételekkel akarod megoldani, akkor a fehérje mellé beviszel egy csomó más tápanyagot is, melyek legtöbbje felesleges kalória, zsír és szénhidrát. Próbáld meg a munkahelyi büféből fedezni a szervezeted fehérjeszükségletét, felesleges kalória és szénhidrát bevitel nélkül. Meglátod nem lesz egyszerű. Egy átlagos húskészítményben is sokkal több a „felesleges”, akár egészségtelen adalékanyag és összetevő, mint egy minőségi fehérjeporban. Természetesen a napi fehérjebevitel (mely sportolóknál akár 2,2 gramm/testsúlykilogramm is lehet) gerincét a normál táplálékok kell, hogy adják, a fehérjeporok pedig ezt tudják kiválóan kiegészíteni. 

     

    Nem csak a testépítőknek van tehát szüksége fehérjére, hanem minden embernek, 0-120 éves korig. A WHO által meghatározott mennyiség felnőtt embereknél napi 50g, és ez csak a szükséges minimum!

     

    Ha pedig fehérjeport is használsz a gyors és kényelmes bevitelhez, törekedj arra, hogy kizárólag természetes összetevőket tartalmazó, egészséges kiegészítőt válassz.

     

    Nézzünk néhány sportágat, melyeknél szintén komoly segítség lehet egy teljes értékű fehérjepor beiktatása. Mi a közös ezekben a sportágakban?

     

    Futás

    Napjainkban hatalmas népszerűségnek örvend, csak Magyarországon több tízezren futnak rendszeresen. Nem is csoda, hisz bárhol, bármikor végezhető, és bármilyen sport mellé is kiváló kiegészítő. Korábban magányos sportnak tartották, de a közösségi portálok, mobilalkalmazások révén már ez sem igaz többé.

     

    Ha te is futsz, azt bizony jól teszed. Átmozgatja az egész tested, erősíti a keringésed, jobban bírod majd a napi terhelést is otthon és a munkában is. Ha ráérzel az ízére, egyre többet és egyre gyorsabban futsz majd, egyre többet követelsz meg a testedtől.

     

    Ha emellett nem gondoskodsz a tápanyagok – főként a fehérje – visszapótlásáról, akkor azt bizony rosszul teszed. Egy hosszabb futás legalább annyira megterheli izmaidat, mint egy súlyzós edzés. Miért volna ez más? Az izmod nem tudja, hogy épp súlyzókkal vagy a saját súlyoddal terheled-e. Ha nem figyelsz a fehérjefogyasztásra, a vége izomvesztés és teljesítménycsökkenés lesz. A legfontosabb, hogy egy kiadós futás után fogyassz egy egészséges, könnyen emészthető fehérjeturmixot (pl. barna rizsfehérjéből), amellett, hogy a szénhidrát visszatöltésre is figyelsz. A barna rizsfehérje számtalan előnye közül az egyik, hogy sokkal könnyebben emészthető, mint pl. a tejsavó, így ha futás előtt iszod (egy-két, vagy akár csak fél órával), akkor sem telít el, nem lassít le, nem kavarodik majd fel a gyomrod, viszont a terhelés során értékes aminosavakkal látja el izmaid.

      

    CrossFit

    Fiatal sportág, de idehaza is egyre népszerűbb. Aki már próbálta, tudja milyen hihetetlen terhelést és megerőltetést jelent, ami mellett a megfelelő táplálkozás, az extra fehérjebevitel elengedhetetlen. Ez tipikusan az a sportág, ahol a szépen kidolgozott izomzat nem a legfőbb célja, hanem egyfajta mellékhatása az erőnövekedésnek. Aki komolyan űzi, biztosan fogyaszt fehérjeporokat és/vagy külön aminosavakat is (leginkább glutamint és BCAA-t). Aki pedig mégsem, azt leginkább a kapható termékek gyanús kinézete, bizonytalan összetevői listája tartja vissza. Ha CrossFit-ezel, akkor számodra fontos az igazi, természetes erő, az organikusan fejlődő izomzat. Miért is „mérgeznéd” magad mindenféle műanyag szerrel – gondolhatod magadban – és érthető is, ha így gondolod. De fehérjére szükséged van, így a megoldás egy természetes, adalékoktól mentes fehérjeital edzés előtt és főleg után.

     

    Aerobic, spinning, zumba, pilates

    Bár ezek a mozgásformák leginkább a nők körében népszerűek, ez nem jelenti azt, hogy kevésbé izzasztanák meg az embert. Komoly izommunkát igényelnek, így megfelelő táplálkozást is. Gyakran hallani a hölgyektől, hogy ők bizony nem fogyasztanak semmilyen táplálék kiegészítőt, mert nem akarnak nagyon izmosak lenni! Sokuk fejében él a profi testépítő nő – hagyományos értelemben vett – nem éppen vonzó alakja, ahogy ők aztán biztosan nem szeretnének kinézni. Meg kell, hogy nyugtassunk mindenkit: nem léteznének olyan kiegészítők, melyek révén az ember hirtelen, nem várt izmokat növesztene. Ha léteznek is, biztosan nem a boltok polcain árulják és nem fehérjeporoknak hívják őket. A történelem során soha, senki nem lett még akaratán kívül túl izmos. Amit a TV-ben látsz, az sokévi kemény munka és lemondás, extrém fokú táplálkozás és valószínűleg néhány, meg nem nevezett, egyéb összetevő eredménye.

     

    A táplálék kiegészítőktől nem kell félned, az izomvesztéstől viszont annál inkább, ha egy kiadós mozgás után nem gondoskodsz a megfelelő tápanyagok – főként a fehérje – visszapótlásáról. Ha pedig fogyni (zsírt veszíteni) szeretnél, különösen figyelj oda erre, nem beszélve arról a kellemes mellékhatásról, hogy egy egészséges fehérjeital az étvágyad is nagyszerűen csökkenti.

     

    Csak arra ügyelj, hogy valóban természetes, teljes értékű, minden adaléktól, színezéktől, édesítőtől mentes, egészséges fehérjeport fogyassz.

     

    Jóga

    A jóga gyakran kötődik össze a vegetáriánus vagy vegán étrenddel. Így bár egy kiadós jógaóra szintén igénybe veszi az izmokat is, a jógázók számára leginkább az a kérdés, hogy a húsmentes táplálkozás mellett hogyan tudják fedezni fehérjeszükségletüket nem állati eredetű fehérjeforrásokból. Szerencsére számukra is tökéletes megoldás a teljesen növényi barna rizs fehérje. A lényeg, hogy teljes értékű, kizárólag természetes és növényi alapú összetevőket tartalmazó fehérjeport válassz. Minél semlegesebb, annál többféleképpen fogod tudni felhasználni, így sohasem unsz majd rá az ízére.

     

    Edzőtermi, súlyzós edzés

    Ez maradt a végére, hisz a súlyzós edzésekhez kapcsolódóan alakult ki leginkább a fehérjeporok, táplálék kiegészítők fogyasztása. Ez teljesen érthető, hisz amikor az izomnövelés a cél, akkor a többlet fehérjebevitel elengedhetetlen. Minden edzőteremben kapható számtalan fehérjepor, bár 90%-ban tejsavó alapúak. Annak ellenére, hogy veszélyesnek azért nem nevezhetők, rendszeres és nagy mennyiségű fogyasztásukat mi sem javasoljuk (bővebben erről a „mi a gond a tejsavóval” résznél).

     

    Ha csak azért nem fogyasztottál plusz fehérjét, mert tartottál ezektől, akkor ahogy fentebb is ajánljuk, válaszd a Naturize-t, mely teljesen természetes, egy összetevős, prémium növényi fehérje. Azzal meg ne törődj, mit mond a 120 kilós testépítő a növényi fehérjéről. Egyrészt klinikailag igazolt, hogy a teljes értékű barna rizsből készült fehérje a tejsavóval egyenértékű izomépítő hatással rendelkezik, másrészt pedig neked az egészséged az első, nem a testépítő versenyre való felkészülés, nem igaz?

     

    Mi a közös tehát a fenti sportágakban?

     

    Mindegyiket az átlagnál egészségtudatosabb emberek űzik. Ők nem azért edzenek, hogy 50-es karjuk legyen, hanem hogy fittek, sportosak, fiatalosak és egészségesek maradjanak. Nem csoda, hogy ők ta

Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.