Új jelszó kérése

Kategóriák

TOP termékek

Termékajánló

Szállítási információk

dpd_futar

Partnereink

Tanúsítvány

SSL Certificate

Kövess a Facebookon

Fizetési megoldás

Termék részletek



Nature & Vitality Taurin por 200g

Nature & Vitality Taurin por 200g
1 920 Ft1920

Nature & Vitality Taurin por 200g

  

A taurint legtöbben energiaitalokból ismerjük, így az lehet a benyomásunk, hogy ez valami káros stimuláló hatású anyag.  Azonban energiaitalokba inkább a túlzott koffein tartalmuk által okozott kellemetlen mellékhatások enyhítése miatt teszik bele.

    

A taurin növeli a sportteljesítményt is (erőt és kitartást egyaránt), miközben véd a sérülésektől, a sport által oxidatív hatásoktól és az izomláztól is.

    

Napi 2g taurin 3 hónapon át jelentősen javította májbetegek állapotát.

 

   


Szállítási információk >>

 

 

  • A taurint legtöbben energiaitalokból ismerjük, így az lehet a benyomásunk, hogy ez valami káros stimuláló hatású anyag.  Azonban energiaitalokba inkább a túlzott koffein tartalmuk által okozott kellemetlen mellékhatások enyhítése miatt teszik bele.

     

    A taurin egy aminosav szerű organikus sav, mely az emberi szervezet tömegének kb.0,1%-át adja ki és kulcsfontosságú szerepet tölt be szervezetünk egészséges működésének számos területén. Ahogy az ember elkezdett húst fogyasztani, mely az emberré válás egyik oka, úgy elvesztettük képességünket a megfelelő mennyiségű taurin szintetizálására, így megfelelő szintjének fönntartásához külső (élelmi) forrására szorulunk. [1, 2]

     

     Taurint kizárólag állati eredetű élelmiszerek tartalmaznak. A tejtermékek alig, a húsok egy keveset (30-160mg /100g), míg az olyan tengeri herkentyűk, mint a rákok, kagylók és lábasfejűek a húsokénak kb. 10x-esét tartalmazzák (300-900mg /100g). [3, 4, 5]

     

    Egy 2009-es tanulmány megállapítása szerint a taurin, a japánok hosszú életének kulcsa.[8] Egy korábbi 2006-os tanulmányban szintén azt találták ázsiai országokat vizsgálva, hogy akik vizeletében a legtöbb taurint mérték, azok a legegészségesebbek és köztük a legritkább a koszorúér megbetegedések száma.[9]Ezt megerősítette egy friss, 2012-es tanulmány is, ahol ráadásul azt is észrevették, hogy a magasabb taurin szinttel rendelkező emberek vérnyomása és testtömeg indexe is alacsonyabb, ahogyan a vérük lipid profilja is jobb.[10]Azt pedig, hogy a diabéteszesek taurin szintje alacsonyabb az átlagnál is tudjuk, már lassan 20 éve![11]Diabétesz, rák, vese-, szív- és májelégtelenség esetén szintén alacsony a szervezet taurin szintje.[12, 13, 14]

      

    2012-es áttekintés a taurint, a korábbi vélekedésekkel ellentétben a szervezet egyik legfontosabb, esszenciális elemének tartja, mely optimális szintje csak magas taurin tartalmú élelmiszerek vagy kiegészítők fogyasztásával tartható fent. [15]

     

    Egy 2002-es áttekintés szerint a taurin hiány gyakoribb, mint gondolnánk, mert nehezen mérhető és nem tárolódik. Különösen fontosnak tarják a csecsemők taurin pótlását (ma már jobb bébi tápszerek tartalmazzák is). [16.]

     

    Friss 2014-es vizsgálatban 10 előrehladott állapotú fogágybetegséggel rendelkezőnek adtak 15 napig napi 500mg taurint. A betegség státusza már ilyen rövid idő alatt is javult, pedig 500mg nagyon kis dózis. [17]

     

    2010-es vizsgálatban I-es típusú cukorbetegeknek adtak napi 1,5g taurint, ami már 14 nap után jelentősen javította ereik állapotát.[18]

     

    2004-es vizsglatban elhízott betegeknek napi 3g taurint adtak 7 héten keresztül. Jelentősen csökkent a testsúlyuk és javultak a vérzsír értékeik.[19]

     

    Egy 2003-as vizsgálatban olyan fiatalembereknek adtak napi 1,5g taurint, akik erei a dohányzástól már beszűkültek. Már 5 nap után ereik kitágultak és nem-dohányzókénak az átmérőjével egyeztek meg.[20]

     

    A taurin növeli a sportteljesítményt is (erőt és kitartást egyaránt), miközben véd a sérülésektől, a sport által oxidatív hatásoktól és az izomláztól is.[21-23]

     

    Napi 2g taurin 3 hónapon át jelentősen javította májbetegek állapotát.[24]

     

    Újabban állatkísérletekben sok bíztató eredmény jön a taurin fülzúgást korrigáló képességéről. Korábban viszont már emberi alanyokon is bizonyította ezt a hatását.[25-29]

     

    A fentiek fényében napi 1-3g taurint érdemes fogyasztani. Termékünkből 1 teáskanálnyi nagyjából 3g-ot, míg 1 mokkáskanálnyi kb 1g taurint tartalmaz. Bármilyen folyadékban föloldva fogyasztható.

      

    $11.       Cordain et al. The paradoxical nature of hunter-gatherer diets: meat-based, yet non-atherogenic. European Journal of Clinical Nutrition (2002) 56, Suppl 1, S42–S52

    $12.       Subramanian Divakaran: ’Taurine: An amino acid rich in fish meal’ VIII. Simposium Internacional Nutrición Acuícola 15-17 Novembre, Universidad Autónoma de Nuevo León

    $13.       Zhao et al., Taurine content in Chinese food and daily intake of Chinese men. Adv Exp Med Biol. 1998;442:501-5.

    $14.       Aiushin et al.: Taurine and carnosine in tissues of Pacific mollusks. Vopr Pitan. 1997;(6):6-8.

    $15.       Subramanian Divakaran: ’Taurine: An amino acid rich in fish meal’ VIII. Simposium Internacional Nutrición Acuícola 15-17 Novembre, Universidad Autónoma de Nuevo León

    $16.       Rana SK and Sanders TA. Taurine concentrations in the diet, plasma, urine and breast milk of vegans compared with  omnivores. Br J Nutr.1986 Jul;56(1), 17-27.

    $17.       Laidlaw SA, Grosvenor M, Kopple JD (1990). The taurine content of common foodstuffs. JPEN J Parenter Enteral Nutr. 1990 Mar-Apr;14(2):183-8

    $18.       Yamori Y, Liu L, Mori M, et al. Taurine as the nutritional factor for the longevity of the Japanese revealed by a world-wide epidemiological survey. Adv Exp Med Biol. 2009;643:13-25.

    $19.       Yamori Y. Food factors for atherosclerosis prevention: Asian perspective derived from analyses of worldwide dietary biomarkers. Exp Clin Cardiol.2006 Summer;11(2):94-8.

    $110.   Murakami S. Taurine and atherosclerosis. Amino Acids.2012 Dec 8.

    $111.   Franconi F, Bennardini F, Mattana A, et al. Plasma and platelet taurine are reduced in subjects with insulin-dependent diabetes mellitus: effects of taurine supplementation. Am J Clin Nutr.1995 May;61(5):1115-9.

    $112.   Birdsall TC. Therapeutic applications of taurine. Altern Med Rev. 1998 Apr;3(2):128-36.

    $113.   Stapleton PP, O’Flaherty L, Redmond HP, Bouchier-Hayes DJ. Host defense—a role for the amino acid taurine? J Parenter Enteral Nutr. 1998 Jan-Feb;22(1):42-8.

    $114.   Lourenço R, Camilo ME. Taurine: a conditionally essential amino acid in humans? An overview in health and disease. Nutr Hosp. 2002 Nov-Dec;17(6):262-70.

    $115.   Ripps H, Shen W. Review: Taurine: A “very essential” amino acid. Mol Vis. 2012;18:2673-86. Epub Nov 12, 2012

    $116.   Lourenço R, Camilo ME. Taurine: a conditionally essential amino acid in humans? An overview in health and disease. Nutr Hosp. 2002 Nov-Dec;17(6):262-70

    $117.   Sree et al.: Evaluation of the efficacy of taurine as an antioxidant in the management of patients with chronic periodontitis. Dent Res J (Isfahan). 2014 Mar;11(2):228-33.

    $118.   Moloney MA, Casey RG, O’Donnell DH, Fitzgerald P, Thompson C, Bouchier-Hayes DJ. Two weeks taurine supplementation reverses endothelial dysfunction in young male type 1 diabetics. Diab Vasc Dis Res. 2010 Oct;7(4):300-10.

    $119.   Moloney MA, Casey RG, O’Donnell DH, Fitzgerald P, Thompson C, Bouchier-Hayes DJ. Two weeks taurine supplementation reverses endothelial dysfunction in young male type 1 diabetics. Diab Vasc Dis Res. 2010 Oct;7(4):300-10.

    $120.   Fenessy et al., Taurine and vitamin C modify monocyte and endothelial dysfunction in young smokers. Circulation. 2003 Jan 28;107(3):410-5.

    $121.   Zhang M, Izumi I, Kagamimori S, et al. Role of taurine supplementation to prevent exercise-induced oxidative stress in healthy young men. Amino Acids.2004 Mar;26(2):203-7.

    $122.   Balshaw TG, Bampouras TM, Barry TJ, Sparks SA. The effect of acute taurine ingestion on 3-km running performance in trained middle-distance runners. Amino Acids.2013 Feb;44(2):555-61.40. Goodman CA, H

    $123.   Dawson R, Jr., Biasetti M, Messina S, Dominy J. The cytoprotective role of taurine in exercise-induced muscle injury. Amino Acids.2002 Jun;22(4):309-24.

    $124.   Hu YH, Lin CL, Huang YW, Liu PE, Hwang DF. Dietary amino acid taurine ameliorates liver injury in chronic hepatitis patients. Amino Acids.2008 Aug;35(2):469-73.

    $125.   Liu HY, Gao WY, Wen W, Zhang YM. Taurine modulates calcium influx through L-type voltage-gated calcium channels in isolated cochlear outer hair cells in guinea pigs. Neurosci Lett. 2006 May 15;399(1-2):23-6.

    $126.   Liu HY, Chi FL, Gao WY. Taurine attenuates aminoglycoside ototoxicity by inhibiting inducible nitric oxide synthase expression in the cochlea. Neuroreport.2008 Jan 8;19(1):117-20.

    $127.   Brozoski TJ, Caspary DM, Bauer CA, Richardson BD. The effect of supplemental dietary taurine on tinnitus and auditory discrimination in an animal model. Hear Res. 2010 Dec 1;270(1-2):71-80.

    $128.   Liu HY, Chi FL, Gao WY. Taurine modulates calcium influx under normal and ototoxic conditions in isolated cochlear spiral ganglion neurons. Pharmacol Rep. 2008 Jul-Aug;60(4):508-13.

     $129.   Davies E, Donaldson I. Tinnitus, membrane stabilizers and taurine. Practitioner.1988 Oct 22;232(1456 ( Pt 2)):1139.

Weboldalunk további használatával jóváhagyja a cookie-k használatát az adatvédelmi nyilatkozatban foglaltak szerint.